Как да увеличим активността на стволовите клетки в организма

Независимо дали искате да усилвате активността на стволовите клетки в очакване на терапия със стволови клетки или искате просто да увеличите естествено ефикасността на стволовите клетки за оптимално здраве, има няколко неща, които можете да направите сега, за да постигнете целта си.

Стволовите клетки се срещат естествено, което прави неинвазивните и хирургически алтернативни лечения, основани на стволови клетки, произхождащи от вашето тяло, някои от най-биологичните лечения. Стволовите клетки имат „суров потенциал“ и могат да възпроизвеждат многобройни видове увредени и износени клетки в тялото ви. За разлика от специализирани клетки като кръвните, костните и мускулните клетки, възрастните стволови клетки се подновяват или пролиферират многократно, за да се диференцират в специализирани клетки. Стволовите клетки дори се изпращат като бойци, когато това е необходимо, за да укрепят имунната защита. И тъй като с нарастването на възрастта, броя на стволовите клетки започва да намалява, възстановяването от нараняване обикновено отнема повече време, ставаме по-податливи на болести и видимата загуба на релаксация на колаген започва да се проявява в косата, кожата и ноктите ни. Въпреки, че науката горещо се интересува от развиващите се техники за забавяне на стареенето с помощта на стволовите клетки, все още трябва да внимаваме с начина си на живот който би могъл да компрометира нашите магазини за стволови клетки. Дори и да не се подготвяте за процедура за стволови клетки, научаването за засилване на активността на стволовите клетки е от съществено значение за по-дълъг живот с по-силно тяло.

Хранене

Начина ви на хранене може да увеличи или намали наличността на стволови клетки в организма. Лошото хранене, състоящо се от тежък прием на калории и прекомерна захар и мазнини, осакатява възможността на тялото да се регенерира. Вашият метаболизъм определя колко калории изгаряте по време на ежедневната си дейност, така че ако не водите умерено активен начин на живот, диетата с висок калориен прием може да доведе до бързо увеличаване на теглото. Излишните телесни мазнини оказват натиск върху органите и костите ви и тялото естествено се опитва да възстанови вредите, докато излишното тегло компрометира здравето на мезенхимни стволови клетки, открити в костния ви мозък и други тъкани в тялото.

Захарта е идентифицирана като виновника, която се крие в повечето опаковани и приготвени храни и е отговорна за невероятните шипове при диабет, затлъстяване и сърдечно-съдови заболявания. Захарта е публичен враг номер едно за всеки, който иска да подобри здравето си чрез естествено увеличаване на функцията на стволови клетки. Прекомерният прием на захар причинява свръхпроизводство на инсулин. Това свръхпредлагане във времето може да блокира функционалността на инсулина и да повреди жизненоважни органи като бъбреците ви. Когато тялото ви отчаяно се нуждае от стволови клетки за ремонт на увредените клетки на тези органи, храните с висок гликемичен индекс ограничават естествената функция на стволови клетки и намаляват способността им да реагират на увредените клетки. Можете да увеличите активността на стволовите клетки и да намалите риска от други хронични заболявания, като изключите храните с високо съдържание на захар от Вашата диета.

Намалете приема на преработени храни и захар, газирани напитки заменете с вода. Гликемичният индекс измерва как храната, която ядете, влияе върху нивата на кръвната Ви захар. Въз основа на скалата от 0 до 100, храните от най-високия край на спектъра се смилат по-бързо и се абсорбират бавно, повишавайки нивата на кръвната захар. За да започнете диета с нисък гликемичен индекс, стойте далеч от бял хляб, макаронени изделия и други скорбялни храни и обмислете преминаването към подсладители, като кокосова и палмова захар.

Много от захарните храни, които ще избегнете, попадат в следващата категория, която трябва да гледате, докато приспособявате вашата диета, подходяща за стволови клетки. Храните с високо съдържание на триглицериди също могат значително да намалят активността на стволовите клетки и да причинят лошо покачване на стволовите клетки. В допълнение към избягването на хляба, макароните и захарните изделия, също така трябва да ограничите консумацията на храни с високо съдържание на транс и наситени мазнини. Месото и млечните продукти са с високо съдържание на наситени мазнини, така че опитайте да намалите червеното месо, домашните птици, сирената и маслото. Алкохолът е сигурен начин да накарате  нивото на триглицеридите Ви да се покачва. Да не консумирате бира, вино и спиртни напитки ви дава по-добри шансове да развиете мощни стволови клетки. Изследванията показват също, че намаляването на калориите и интермитентът на гладно могат също така да увеличат наличността и силата на стволовите клетки.

Упражнения

Упражненията вървят ръка за ръка с правилната и здравословна диета и стволовите клетки реагират също толкова позитивно на предизвикателната тренировка, колкото и на диетата, богата на калории от плодове и зеленчуци. Подходящи са тренировки, които стимулират мускулите, стимулират растежния фактор на организма и стимулират стимулира възстановяването на възрастни стволови клетки. Високите въздействия на тренировките с тежести и висока интензивност са идеални, когато се опитвате да увеличите стволовите клетки. Интензивните тренировки насърчават излизането на повече стволови клетки в кръвния поток. Ако не можете да правите тренировки с висока интензивност, упражненията все още могат да бъдат ефективен инструмент за увеличаване на стволовите клетки. Всяко упражнение, което предизвиква мускулите ви, може да бъде полезно.

Витамини и добавки

Има няколко витамина и добавки, които може да приемате в допълнение към храненето и спорта. Те ще Ви помогнат да дадете още по- добър старт към Вашите цели за производство на стволови клетки. Витамин D3 може да помогне за подобряване на производството на стволови клетки и да увеличи отговора на стволовите клетки. Витамин С също така дава положителни резултати за увеличаване на циркулацията на стволовите клетки. Богатият на антиоксиданти зелен чай и екстракт от горски плодове повишават активността на стволовите клетки също.

В едно проучване с доброволци два пъти дневно в продължение на 2 седмици е приложена добавка, съдържаща зелен чай, астрагал, екстракти от годжи бери, елагична киселина и витамин D, ферментирали с пробиотичен вид Lactobacillus. В рамките на един ден и продължаването на останалата част от изследването, изследователите откриват значителни увеличения на циркулиращите стволови клетки от костен мозък. Те вярват, че това е причинено от стимулирането на естествените механизми за възстановяване (стволови клетки) на организма чрез комбинацията на нуклеузията.

Всички тези добавки са оптимални блокове за дълголетие, както и стимулатори на стволови клетки, така че общото ви здраве ще се повлияе много благоприятно от тази промяна.

В проучване, публикувано в сп. „Наука“, изследователите съживиха стволовите клетки в стари мишки чрез насочване към специална молекула, която помага на функционирането на митохондриите. Те дадоха на старите мишки форма на витамин В3. B3 е известен също като ниацин, ниацинамид или никотинамид. Във вашето тяло, В3 се разпада на молекула, наречена никотинамид аденин динуклеотид (NAD +). NAD + се намира във всяка клетка в тялото. То помага да се прехвърли енергията от храната, която ядем, до митохондриите, където тя се превръща в клетъчна енергия, така че добавка с витамин В3 няма да е излишна в опитите да подобрим състоянието на стволовите клетки в организма.

Чек лист за повишаване на активността на стволовите клетки в организма:

  1. Консултирайте се със специалист. Консултацията със специалист относно резултатите, които искате и начина, по който да ги постигнете е най- сигурния и безопасен начин това да се случи. Ако изберете специалист по стволови клетки, можете също да получите персонализирана информация за потенциала на стволовите клетки и да съставите по-подробен план за това как възнамерявате да използвате стволовите клетки в бъдеще.
  2. Съставете своя хранителен план. Направете си списък с позволени и забранени храни и разчистете шкафовете и хладилника от всичко вредно. Прочетете книги за диети за понижаване на гликемичния индекс или за ниско въглехидратното хранене. В интернет има много хранителни режими, разгледайте подробно предимствата на всяка диета и направете най-реалистичния избор за вашия начин на живот. Тъй като не искате да се провалите, изберете такъв хранителен режим, който е достъпен за вас и лесно можете да приготвяте храните. След като сте избрали своя план за хранене, изчистете вашата кухня от всички захарни и високо триглицеридни храни, които могат да ви изкушат. Ще Ви бъде много по- лесно ако сте заобиколени от здравословни храни, плодове и зеленчуци.
  3. Размърдайте се! Ако прекарвате по- голямата част от дена си седнали, докато сте на работа и пътувате, започването на тренировъчен режим може да е обезсърчително, но не се отказвайте. На първо време може да замените автомобила или градския транспорт с велосипед или ходене пеша. Не се оправдавайте с това, че нямате време, всичко е въпрос на организация и желание. Около 10 000 стъпки на ден е всичко, от което се нуждаете, за да задоволите препоръчваното от CDC количество упражнения за възрастни. Това всъщност изобщо не е толкова много, ще се уверите сами, когато започнете. Изтеглете приложение на телефона, което изчислява изминатите крачки ( и км), за да сте стимулирате, следейки резултатите си. Проследявайте и се състезавайте със себе си и се опитвайте да увеличавате дневните си стъпки всеки ден. Друг вариант е да си купите педометър за домашна употреба, а ако има фитнес близо до дома или офиса Ви, просто може да отделяте по половин час за тренировки.

Променяйки начина си на живот и стимулирайки работата и производството на стовловите клетки  в организма си, вие ще подобрите начина, по който се чувствате и здравословното си състояние. Увеличаването на производството на стволови клетки преди терапията със стволови клетки може да подобри резултатите от лечението и да подобри качеството на стволовите клетки, събрани за терапията.

 

 

Comments are closed.